Gemeente Amsterdam zet zich in voor mensen die geen betaalde baan hebben.
Zo’n 6000 Amsterdammers mogen een beroep doen op de gemeente voor re-integratieondersteuning en/of een uitkering. Zij hebben daarbij ook recht op een tegemoetkoming van reiskosten. Daarmee kunnen zij met het openbaar vervoer reizen naar sollicitaties, cursussen of leer-werktrajecten. De reiskosten moesten wel worden voorgeschoten en achteraf gedeclareerd bij Gemeente Amsterdam. Voor de gemeente veel administratie. Voor deze doelgroep een hap uit hun budget. Dat moest anders.
Zij reizen nu met de OV Budgetkaart. Daar storten wij maandelijks de toegekende reiskosten op. Hierdoor hoeven zij geen reiskosten meer voor te schieten en achteraf te declareren. Zij hebben altijd beschikking over het reisbudget. Gemeente Amsterdam is ook verlost van alle losse declaraties. Zij ontvangen iedere maand één factuur over de geladen bedragen. Voor reisadvies en eventuele vragen is WijMobiel 24/7 beschikbaar voor deze doelgroep.
Heb je een vraag, opmerking of klacht neem dan contact met ons op via:
ma-vrij 10:00 - 18:00
ma-vrij 08:00 - 22:00
We reageren binnen 1 werkdag