Veelgestelde vragen

ALGEMEEN

Wanneer alle gegevens zijn aangeleverd kun je meestal binnen 7 dagen je kaart verwachten. 

Je kan ons gehele privacystatement hier nalezen.

Je kunt zelf je mobiliteitskaart als verloren opgeven via wijmobiel.app. Of je kunt contact opnemen met onze servicedesk per e-mail via servicedesk@wijmobiel.nl of op het telefoonnummer (088) 934 34 01 (24/7 bereikbaar).

Wanneer je geen gebruik meer maakt van de kaart, dan kun je deze kaart retour sturen naar WijMobiel. Wanneer wij de kaart retour hebben ontvangen, dan zullen wij de diensten beeïndigen.

Wanneer je geen gebruik meer wilt maken van de diensten van WijMobiel, dan kun je jouw mobiliteitskaart retour sturen naar: Wij Mobiliteit B.V., Antwoordnummer 4749, 3500 SJ Utrecht

Via wijmobiel.app heb je inzicht in de gemaakte reizen.

Via wijmobiel.app heb je inzicht in de gemaakte reizen. Daar kun je per gemaakte reis aanvinken of het een woon-werk, zakelijk of privé rit was.

Neem dan telefonisch contact op met onze servicedesk op het telefoonnummer (088) 934 34 01 

OV Budget

Wanneer je het saldo op de kaart wilt checken in de app of portal kan het zo zijn dat het niet helemaal up to date is. We berekenen dit saldo op basis van enkele gegevens. En soms zijn deze gegevens nog niet bij ons bekend. Bijvoorbeeld jouw gemaakte OV ritten van vandaag of wanneer je een Uitcheckgemist restitutie op je kaart hebt geladen. Wij krijgen deze gegevens (transacties) meestal pas een dag later binnen. Wil je het daadwerkelijke saldo op je kaart weten? Ga dan naar een NS kaart automaat of een ophaal-automaat.

In de WijMobiel Portal en WijMobiel app kun je zien wanneer je weer saldo krijgt. Je mag ons ook even bellen. Dan kijken we met je mee.

Reizen

Wanneer je bent vergeten uit te checken kun je dat hier aangeven. De rest regelen wij.

Lees hier alles over reizen met het openbaar vervoer

Met WijMobiel Zakelijk kun je een elektrische auto of hybride opladen bij alle laadpalen in Nederland. Ook kun je laden bij Fastnet Stations langs de snelweg. Lees hier hoe het opladen werkt. 

Lees hier hoe je een Greenwheels auto kunt huren. 

Hier lees je alles over tanken met een WijMobiel kaart

Ja, je kunt voorafgaand aan je reis eenvoudig een tijdelijke klasse wissel aanvragen via een NS kaartautomaat op een NS station. Let op! Er zijn wel extra kosten aan verbonden. Vraag daarom altijd eerst toestemming aan je werkgever. Wil je een structurele klasse wissel, dan kun je dat aanvragen via jouw werkgever. 

Ja, dat kan. Vraag wel eerst toestemming aan je werkgever. Reizen met een ICE trein is namelijk duurder dan normaal reizen. Maar je bent dan ook wel een stuk sneller. 🙂 En wanneer je toestemming van je werkgever hebt, vergeet dan niet extra in te checken bij de rode paal op het station. 

Met WijMobiel Zakelijk kun je een OV-fiets huren bij zo’n 300 plekken in Nederland. Klik hier voor alle huurlocaties.

Nee, dat kan niet. Je kunt hier wel het aantal beschikbare OV-fietsen checken op jouw gewenste huurlocatie.
Let op! De beschikbaarheid kan op momenten afwijken van het werkelijk aantal beschikbare OV-fietsen. De informatie wordt iedere 15 minuten bijgewerkt en kan dus een paar minuten achterlopen. 

Ja, je hebt dan twee accounts nodig om de privé kosten en de zakelijke kosten te scheiden. Bekijk hier hoe je gemakkelijk van account wisselt in de app. 

Wanneer je werkgever je aanbiedt om ook prive gebruik te maken van Yellowbrick kun je via wijmobiel.app heel eenvoudig je gemaakte transacties als Privé markeren.

Hier lees je hoe je kunt straat parkeren met de Yellowbrick-app.

Hier lees je hoe je kunt parkeren in een Q-park garage of P+R terrein met een mobiliteitskaart.