WijMobiel en Trevvel zetten zich gezamenlijk in om leerlingen met een verstandelijke of lichamelijke beperking wegwijs te maken in het openbaar vervoer.
Trevvel verzorgt het taxivervoer van en naar school in Rotterdam en Capelle aan den IJssel voor leerlingen die niet zelfstandig kunnen reizen. Daarnaast verzorgen zij ook het WMO-vervoer in opdracht van gemeente Rotterdam. Binnen deze doelgroepen vallen ook leerlingen voor wie het openbaar vervoer een goede optie zou kunnen zijn. De zelfredzaamheid is voor hen van groot belang. Het reizen met het openbaar vervoer kan deze doelgroep alleen niet meteen zelfstandig. Met de juiste begeleiding zouden zij dat wel kunnen. Trevvel was dan ook op zoek naar partners om hen hierbij te helpen.
Een leerling die in aanmerking komt voor het zelfstandig reizen met het openbaar vervoer krijgt eerst een OV training. OV-trainers van MEE op Weg en GO-OV maken de leerlingen in een periode van acht weken wegwijs in het openbaar vervoer. Zo kunnen ze na die periode zelfstandig reizen.
Met de Vrij Reizenkaart kunnen de leerlingen na hun OV training zelfstandig blijven reizen met het openbaar vervoer. De OV coach bepaalt in samenwerking met de ouders/verzorgers naar welke locaties de leerling moet reizen. Dit kan school zijn, stage of naar opa en oma. In de WijMobiel Portal geeft de OV coach deze locaties door. Aan de hand daarvan berekenen wij het best passende abonnement. Deze wordt geladen op de Vrij Reizenkaart van de leerling. Daarmee kan hij of zij onbeperkt en binnen een bepaalde regio reizen. De OV coach kan via de WijMobiel Portal ook nog eens op ieder gewenst moment extra reissaldo klaarzetten op de Vrij Reizenkaart. Handig als de leerling een eenmalige rit moet maken die net buiten het abonnement valt.
De ouders/verzorgers hebben in de WijMobiel Portal het overzicht. Hier hebben zij inzicht in de reisbewegingen van hun kind. Kunnen het teveel betaalde bedrag voor een gemiste check-out terugvragen. Saldo op de kaart inzien. En abonnement informatie.
Heb je een vraag, opmerking of klacht neem dan contact met ons op via:
ma-vrij 10:00 - 18:00
ma-vrij 08:00 - 22:00
We reageren binnen 1 werkdag